duit poket nourul..

jom exchange link :)

Thursday, October 07, 2010

Tips Dapat Cukuran Hebat

Salam 1 Malaysia semua jejaka2 hensem n manis diluar sana..hehehee..kepada wanita2 cantik pulak,jangan marah ye sebab entri nourul kali ni lebih memfokuskan kepada jejaka yang menyinggah di blog nourul ni..:) jom kite go truth kepada tajuk kat atas ni..




Bercukur Di Dalam Tandas
sebenarnya, bercukur merupakan aktiviti terakhir yang perlu dilakukan sebelum membuat keputusan meninggalkan bilik air.ini kerana, pancuran air hangat yang membasahi tubuh secara tidak langsung membantu melembutkan rerambut seterusnya membuka pori-pori di wajah. dengan cara ini,anda tidak perlu bimbang dengan kecederaan diwajah lagi.

Sapu Sedikit Minyak
apabila anda menyapu sedikit minyak di wajah,kerja-kerja mencukur menjadi lebih mudah dan berkesan. ia secara tidak langsung membantu mata pisau meluncur dengan lancar di kawasan cukuran tanpa meninggalkan lebihan rerambut degil.sebaiknya,sapukan minyak berkenaan beberapa minit sebelum bercukur.

Gunakan Scrub Wajah
melakukan urutan skrub lembut pada wajah sebenarnya membantu membuka pori-pori, folikel utama iaitu lubang halus yang mengandungi umbi rambut. pengelupasan sel-sel kulit mati dan kotoran yang tidak dikeluarkan mampu mengakibatkan masalah jerawat,pertumbuhan rerambut yang tidak diperlukan serta jangkitan kuman.selain menghaluskan kulit,ia juga secara tidak langsung memberi lebih keserian pada wajah anda.

Mata Pisau Cukur Tajam
campakkan sahaja mata pisau yang telah digunakan selama empat dan lima kali cukuran ke dalam bakul sampah.ini kerana, ia tidak cukup tajam untuk digunakan selain mampu menyebabkan masalah-masalah lain yang tidak diingini.cara terbaik adalah dengan melakukan pergerakan lembut berulang-ulang tanpa meletakkan terlalu banyak tekanan pada pisau pencukur dan mata pisaunya.

Elakkan Masalah Kerengsaan Kulit
sebenarnya,kerengsaan kulit yang melampau mampu merosakkan kulit selain menyebabkan masalah bengkak. sekiranya anda berasa pedih,sakit atau kebas semasa atau selepas bercukur ini bermakna anda memiliki kulit wajah yang sensitif dan perlu lebih berhati-hati.sebaiknya,jauhkan produk wajah yang dihasilkan dari alkohol atau ekstrak bahan seperti mentol,peppermint atau sitrus.


*diambil dari bahan bacaan..(Mingguan Wanita)

8 comments:

  1. hehehe..apik main cukur camtu jer nurul..

    ReplyDelete
  2. @apik pehehehehe..pasni amalkan b'cukur guna tips ni taw..mst b'tmbh ncem punyelah!hikhikhikk..

    ReplyDelete
  3. tengs utk entry nie..tips yg b'guna..ahaha..;p

    ReplyDelete
  4. @FyZa hehehe..jgn lupe gitau enchek husben ye..;p

    ReplyDelete
  5. Called Me Pakwi berkata :

    pakwi pakai cabut je..xcukur pong...lalala

    ReplyDelete
  6. @Amri Rani wow!!hebat nye called me pakwi ye..cabut je..jimat..hehehe..

    ReplyDelete